VÄLKOMMEN TILL GUIDESKOLAN - MATKAOPASKOULU

Aurinkorannikon Matkaopaskoulu är en privat vuxenutbildningsinstitution på spanska Costa del Sol. Vi producerar finska reseledare för Apollo, Aurinkomatkat, Tjäreborg och TUI researrangörer som arbetar i Finland till utländska semestermål.

UTBILDARE

Våra utbildare är erfarna turistproffs. Vi är här för att ge dig kunskap och färdigheter för utländska reseledare yrket snabbt och effektivt.
- Kom och studera utomlands som reseledare!

Mikka Aitto-Oja

Destination Manager

Anna-Kaisa Säämänen

Family activities and Kids Clubs

Merika Haavisto

Tiina Maskonen

Excursions

VÄRDERINGAR

Vårt gemensamma mål är att se studenten efter utbildning som reseledare på ett utländskt semestermål.

Vår undervisning bygger på det faktum att studenten snabbt kan anpassa sig till alla hörn av världen - en reseledare bor i ganska olika länder och stöter på de mest underbara arbetssätten.

Vi hoppas att studenten kommer att anamma betydelsen av olika kulturer i det dagliga arbetet i det framtida yrket. Vi tillhandahåller de kunskaper och färdigheter som en reseledare behöver i sitt yrke. Vi stöder studentens eget intresse av att i första hand fokusera på antingen en reseledare utomlands eller en barnguide / aktivitetsguide utomlands.

Vi vill studera på Matkaopaskoulu för att vara trevlig och att studenten ska ha erfarenheter och att allt som lärs i utbildningen ger framgång i yrket för utländska reseledare.

Den överlevande är varken den starkaste eller den smartaste, men den som anpassar sig bäst till miljön

Charles Darwin

I samarbete med Matkaopaskoulu är